راهكارهايي براي كمتر شدن نياز به تعمير آسانسور

يك راهنماي كامل انتخاب دفتر ازدواج و سالن عقد براي عروس و دامادهاي عزيز!

راهكارهايي براي كمتر شدن نياز به تعمير آسانسور

۷ بازديد

اگر آسانسورتان بعد از هر تعمير، دوباره با مشكل رو به رو مي شود و شما بايد براي رفع آن به صرف هزينه و وقت بپردازيد بايد توجه داشته باشيد كه :

شايد ايراد از ساكنين در استفاده كردن از آسانسور است و بايد تذكراتي در اين زمينه وضع كنيد و با ساكنين آن ها را مرور كنيد. با ما همراه باشيد تا راهكارهاي كوچكي كه شما را از تعميرات رهايي مي بخشد را بررسي كنيم.

عملكرد آسانسور ساختمان را در نظر بگيريد

بهتر است هميشه به عملكرد آسانسور توجه نشان دهيد و به ساكنين خاطي هشدار دهيد. ميزان استفاده، فواصل زماني نياز به تعميركاران آسانسور و علائمي كه نشان از وجود اختلالات در آسانسورها هستند را مورد توجه قرار دهيد.

بايستي صداهاي غيرمعمول آسانسور مثل جيرجير كردن را در نظر بگيريد و در زمان مشاهده هر صدا يا نشانه كوچكي ايرادات را تا جدي تر نشده اند را رفع كنيد.

به صورت روزانه آسانسور را چك كنيد

اين كار بايد همزمان با ثبت عملكرد آسانسور صورت بگيرد. زمان وارسي آسانسور بايد تمركز كنيد كه كسي در كار كردن با آسانسور اشتباهي نكرده باشد و همه چيز به خوبي كار كند.

عدم استفاده صحيح و عدم ارائه اطلاعات به ساكنين از آسانسور از عوامل مهمي است كه اختلال در آسانسور و نياز به تعميرات پي در پي دارد.

قسمت‌هايي كه درست كار نمي‌كنند را تعويض كنيد

خراب شدن و سوختن چراغ‌ هاي داخل كليد‌هاي آسانسور عادي است. چراغ‌ هاي داخل كابين آسانسور نيز مي توانند با اختلال مواجه شوند. خوب است مشكلات اين چنيني هرچه زودتر برطرف ‌شوند تا حادثه هاي بزرگ تري رخ ندهد و يا ساكنين ساختمان مشكلي نداشته باشند.

شوينده‌هاي صنعتي براي نظافت آسانسور اصلا مناسب نيستند!

قطعات اصلي آسانسور در تماس با موادشوينده غيرطبيعي مي توانند دچار مشكل شوند و موجب تعمير آسانسور شوند . در واقع مهم ترين علت مشكلات فني آسانسور، فرسودگي با مواد شوينده‌اي است كه نيرو‌هاي نظافت ساختمان براي امور نظافتي از آن‌ ها كمك مي گيرند.

اگر شوينده ‌اي كه مورد تأييد سازنده آسانسور نباشد در دسترس نداريد هيچ نيازي نيست كه از مواد شوينده استفاده كنيد.

اگر خيلي اصرار داريد از مواد شوينده استفاده كنيد بهتر است با يك شركت خدمات امور نظافتي با تجربه در اين خصوص مشورت كنيد.

بيش از ظرفيت آسانسور از آن استفاده نكنيد

هر آسانسوري داراي محدوديت هاي وزني است كه بايد جدي گرفته شود. استفاده بيش از ظرفيت آسانسور روي مكانيزم‌هاي آسانسور فشار وارد مي كند و اين براي كساني ‌كه از آسانسور استفاده مي‌كنند خطرات جدي در پي دارد.

مهم ‌تر از همه اين است كه وسايلي كه بيش از يك چهارم ظرفيت وزني آسانسور وزن دارند را با آن جا به جا نكنيد.

اگر مجبور هستيد به صورت مداوم اشيا سنگين در ساختمان جا به جا كنيد حتما به فكر نصب آسانسورهاي مخصوص بار باشيد.

هنگام رنگ كردن در آسانسور احتياط كنيد

در زمان رنگ زدن درب هاي آسانسور بايد نهايت تلاشتان را به كار بگيريد تا ضربه گيرهاي پلاستيكي درب هاي آسانسور شل نشده يا باز نشوند. براي احتياط پيش از رنگ كردن درب آسنسور ضربه گيرها را به وازلين آغشته كنيد.

 امنيت آسانسور هنگام آتش سوزي را بررسي كنيد

امكان فرار اضطراري از آسانسور هنگام آتش‌سوزي بايد مورد بررسي قرار بگيرد. اگر از ايمن بودن آسانسور براي مواقع اضطراري اطمينان نداريد، از يك شركت معتبر تعمير و نگهداري آسانسور مشاوره بگيريد.

سرويس‌ دوره اي آسانسور

حتي در ساختمان هاي ساكنين باملاحظه كه سعي دارند كه آسانسور را با استفاده بارهاي بيش از حد ظرفيت آسانسور، بدرفتاري و بي ‌توجهي دچار مشكل نكنند، بازهم سرويس به شكل دوره ‌اي بايد مورد توجه قرار بگيرد.

چرا كه سرويس آسانسور به صورت منظم احتمال خرابي قطعات و نياز به تعمير آسانسور را كاهش مي دهد.

استاندارد سازي آسانسور

استاندارد سازي آسانسور معيار مناسبي براي ايمني آسانسور بوده و مديران ساختمان را از خطر عواقب قانوني حوادث آسانسور حفظ مي ‌كند.

برحسب نوع استاندارد آسانسور، استاندارد سازي آسانسور به ‌صورت اوليه و ادواري صورت مي ‌گيرد. سرويس كاران با تجربه، ‌استانداردهاي لازم را درباره آسانسورها به ياد دارند.

اما با رعايت رايج‌ ترين اشكالات روال استاندارد سازي آسانسور، براي گرفتن استاندارد آسانسور، بيمه آسانسور، نياز به عيب يابي آسانسور مي باشد.

بيشتر شركت هاي بيمه براي به عهده گرفتن خسارت آماده ايجاد قرارداد هستند.

فاصله زماني منطقي براي سرويس و نگهداري آسانسور 

تفاوت آسانسور با دستگاه‌هاي مكانيكي ديگر اين است كه به ايمني و جان انسان ها مربوط است.

با اين كه استفاده از آسانسور آسان تر و سالم تر از پله ها است. ساختمان هايي با واحدهاي بالا همواره به مراكز تعميرات آسانسور دسترسي دارند،

در صورتي كه ساختمان هاي كوچك با بستن قرارداد سرويس و نگهداري آسانسور با شركت آسانسور به صورت بازه ‌اي آسانسور را بررسي مي كنند. بهترين فاصله چك‌آپ به صورت ماهانه مي باشد.

چكاپ ماهانه شايد درنظرتان كمي سخت و بيشتر از حد نياز باشد؛ اما با توجه به قيمت آسانسور و هزينه‌ هاي احتمالي، بايد اشاره كرد اين راهكار بسيار صحيح و به جاست.

در ضمن اكثر شركت ‌هاي خدمات آسانسور با قراردادهاي منطقي، چك‌آپ ماهانه آسانسور ساختمان را بر عهده مي گيرند، و طي قرارداد، تعمير آسانسور در هر صورتي به صورت رايگان بر عهده اين مراكز خواهد بود.

 

مطلب كامل: تعمير آسانسور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.